FANDOM

Främmande och uråldriga väsen... andar i fysisk form och manifestationer av naturkrafter. De är lika farliga som visa och mäktiga. Undvik dem, eller vet att dit liv hänger i deras klor - Sakara, Kaninschamaninna

DL BlackCat

Stjärnbarnet Jägaren, som Rakka mötte och samarbetade med

NaturRedigera

Vad egentligen stjärnbarnen är råder det oenighet om. Rävarna anser att de är varelser som besitter stor makt, men som inte är gudomliga, medan Anubiterna anser att då gudarna lämnade de världen så lät de sina barn, stjärnornas barn, ta hand om skapelsen. Ödlefolket dyrkar dem som de högsta av andar medan vargarna anser att de är naturkrafter i manifesterad form. Frågan är väl kanske ifall inte alla har rätt...

Något man dock vet är att alla Stjärnbarn har revir som de rör sig inom. De flesta kan stanna under flera hundra år och det finns ett exempel på ett tempel som Anubiterna uppfört över ett Stjärnbarns domän.

Domäner och KrafterRedigera

Varje stjärnbarn har sin domän och ett eller flera koncept som denna styr över. De allra mäktigaste har kontroll över hela regioner och kan böja verkligheten efter sin vilja, medan de svagare knappt är mer än mycket starka och farliga djur som rör sig runt i vildmarken.

Eftersom de styr över vissa domäner så kan de därmed ge t.ex. goda skördar, gott om regn eller till och med vända hela strider om de så vill. Detta har lett till att ödlefolket alltid försöker rådfråga eller blidka Stjärnbarnen då de ska göra något viktigt och Anubiterna förser alltid Stjärnbarn med mat, lyx och det som de önskar om de möter ett.

Inte nog med att Stjärnbarnen besitter makt över sina domäner, utan alla Stjärnbarn har också mer eller mindre magiska och mentala krafter som de kan använda helt fritt. Vissa har uppvisat både telepati, telekinesi och magiska förmågor.

Fysiska egenskaperRedigera

Stjärnbarnen är oerhört starka, snabba och tåliga. Det finns exempel och vittnesskildringar på hur ett Stjärnbarn kan lyfta vagnar med en arm och kasta de största vargar som om de inte vore mer än en vante i vinden. Detta gör att strid med Stjärnbarn är extremt farligt och oftast leder till att anfallaren mister sitt liv mycket snabbt och plågsamt. Detta gör dessutom att strid mellan stjärnbarn blir spektakulära händelser som oftast nedtecknas och berättas i generationer efter.

Kända StjärnbarnRedigera