FANDOM

{{{CharName}}}
Spelare: Stanislav Födelsår: [[category:{{{År}}}]]
Ras: [[{{{Ras}}}]] ([[{{{Subras}}}]])
Yrke: {{{Yrke}}}
Styrka:

Tålighet:

Rörlighet:

Personlighet:

Psyke:

Vilja:

Bildning:

Syn:

Hörsel:

{{{Sty}}}

{{{Tål}}}

{{{Rör}}}

{{{Per}}}

{{{Psy}}}

{{{Vil}}}

{{{Bil}}}

{{{Syn}}}

{{{Hör}}}

Lojalitet:

Heder:

Amor:

Aggressivitet:

Tro:

Generositet:

Rykte:

Tur:

Förbannelse:

{{{Lojalitet}}}

{{{Heder}}}

{{{Amor}}}

{{{Agg}}}

{{{Tro}}}

{{{Gen}}}

{{{Rykte}}}

{{{Tur}}}

{{{Förbannelse}}}

[[Category:{{{Subras}}}]] [[Category:{{{Ras}}}]][[Category:{{{CharName}}}]] [[Category:{{{År}}}]] Nod, lagmannen, är en stursk man vars dröm är att återta Drunoks förlorade mark och kasta ut Jargierna. I Konderh arbetar han som rådgivare till ordförande av fria transportörers skrå, samt är till allmän hjälp för drunokiernas sällskap i staden. Nod förklarar dvärgiska lagar för sina landsmän samt försvarar deras rättigheter. På fritiden söker han frihetskämpar för Drunoks befrielsekamp och utfrågar vandrare om nyheter från utlandet.

Följandes Drunoks officiella religion, så är Nod en Daaktroende. Han är dock inte särskild troende, utan är det mer av principsak.

Nod av det Fria Drunok
Spelare: [[{{{Spelare}}}]] Födelsår: [[category:{{{År}}}]]
Ras: Människa (Vanar)
Yrke: Lärd
Styrka:

Tålighet:

Rörlighet:

Personlighet:

Psyke:

Vilja:

Bildning:

Syn:

Hörsel:

10

14

10

14

16

16

16

10

13

Lojalitet:

Heder:

Amor:

Aggressivitet:

Tro:

Generositet:

Rykte:

Tur:

Förbannelse:

13

7

8

12

8

11

12

11

{{{Förbannelse}}}

[[Category:{{{Spelare}}}]][[Category:{{{År}}}]]

BakgrundRedigera

Nod föddes i Drunoks huvudstad, Arlon, där han sedmera växte upp hos sin familj som arbetade som stadsvakter i staden. Trots ivriga påtryckningar utav både sin far och mor så valde han att lära upp sig som lagman, vilket satte honom i dålig dager hos övriga familjen.

Som ung arbetade han som medhjälpare till en lagkunnig man ur stadsrådet, i hopp om rekommendation eller arbetstillfälle. Det innebar mest att vara springpojke, vilket skapade irritation och hån från familjens sida.

InvasionenRedigera

Jargien invaderade Drunok tänkte inte Nod länge utan flydde söderut till Konderh Renk Roghan. På sin flykt råkade han få med sig en flicka som också flydde huvudstaden. När han slog sig ner i säkerheten av dvärgarnas beskydd och började leta metoder att befria Drunok, började flickan agera tjänare och receptionist till honom i utbyte mot tak över huvudet och mat.

Efter att han nått Konderh Renk Roghan fick han ett brev av sin äldste syster som förklarade att fadern blivit dräpt då Arlon intogs av Jargierna. Rykten säger att han blev krossad av en ballista.

FamiljRedigera

Nod har endast 3 systrar i livet. Hans morföräldrar är okända och han har ingen kontakt med sin faders sida av släkten. Han anses av dem alla som ett svart får.

Kara av SolstadtRedigera

Kara gifte sig då hon var 15 år gammal med Tueran av Solstadt (hon är numera N-1 år gammal), en gård som ligger i södra delen av Drunok, tills gränsen av Asharien. Där har hon fött sammanlagt 6 barn, men väntas föda flera barn åt sin make.

Den äldste sonen heter Garon av Solstadt och är en begynnande bonde. Han är allmänt känd som ganska välbildat trots hans sparsamma utbildning och han har starka sympatier för Drunok då det gäller frihetskriget. Han har flera gånger blivit tillsagd av sin far att inte öppna munnen för mycket då Jargier är i närheten.

Utöver det så har Kara även 3 döttrar och 2 andra söner. Dessa är N-23, N-25, N-21, N-27 och N-21.

SkriverierRedigera

FöremålRedigera

En talande fågel, vid namn Hertig Lorentz, som av någon anledning kan en militär marschvisa. En häst med sadelväskor står i hans ägo, och en hel del skrivtillbehör. Nod brukar köpa tomma böcker för sitt arbete.

Särskilda förmågorRedigera

KontakterRedigera

Riddare Igor Wiltman - Onekligen en viktig man för Drunoks framtid. Riddartiteln ger diplomatiska förmåner, erfarenheten av krig behövs där diplomatin tar slut och våld tar över. Har en talang för att få över folk på sin sida.

LänkarRedigera

Eon
Karaktärer · Städer · Länder

Alkemi · Magi - Förläningar
Människa: Vanar · Kragg · Raun · Tokon · Cirefaldier
Alv: Learam · Sanari · Thism
Dvärgar: Ghor · Roghan · Drezin · Zolod
Tiraker: Marnakh
Övrigt: Föremål, Vapenegenskaper, Ekvatorn