FANDOM

Sammanfattning av karaktären

Kragen Svärdsvingare
Spelare: Christian Födelsår: [[category:{{{År}}}]]
Ras: Människa (Kragg)
Yrke: Tempelriddare
Styrka:

Tålighet:

Rörlighet:

Personlighet:

Psyke:

Vilja:

Bildning:

Syn:

Hörsel:

20

18

16

10

10

17

12

9

11

Lojalitet:

Heder:

Amor:

Aggressivitet:

Tro:

Generositet:

Rykte:

Tur:

Förbannelse:

14(Härskaren)

16

13

11

16(Martari)

11

11(Bra karl,Tempelriddare,Frihetskämpe, Monsterdräpare)

11

{{{Förbannelse}}}

[[Category:{{{År}}}]]

BeskrivningRedigera

För att vara av bergens stam så är Kragen väldigt stor, han var bland de största i stammen som har 800 medlemmar innan han gav sig iväg. Kragen har korpsvart hår som är uppsat i en hästsvans, det är väldigt sällen som håret är utsläppt. Han har grå ögon, vilket gör att han ser lite bister ut. Kragen har åtminstonde tre uppsättningar av olika plagg som han bär med sig. Det han vanligaste plaggen han klär sig i är en svart tunika och svarta hosor med ett par rejäla läderkängor, dessa kldäer ingår i hans religiösa dräkt då han är Martaritroende. Kragen innehar även ett par finkläder från kraggbergen, dessa kan anses vara primitiva då det är mycket pälsar och ben/horn/tänder som ingår i klädsen men bland barbarstammarna så kommer man visa respekt för en man i den klädsen. Han äger även vinterkläder och reseutrustning

BakgrundRedigera

Kragen föddes som trede barnet i Bergens folk stam, en kraggbarbarstam som övergivit Siriontron och börat dyrka de sex gudarna i raunatron istället. Eftersom Kragen inte föddes till att bli "tronföljare" så har han uppväxt varit mer fri än hans bröders och han har fått chansen att göra mer so han själv vill, vilket han har uttnytjat.

FöremålRedigera

Kragen har inte särskilt många föremål med sig eller på sig, han äger en stridshäst som han sätter värde på när han är ute och reser. Han äger en blandrustning av plåt/ringbrynja som pga av Kragens enorma storlek väger nästen dubbelt så mycket som en vanlig plåtrustning.

Han äger också ett stridssvärd som han har välsignat till martari samt en stor rundsköld och en "droppsköld". Dessa föremål sätter kragen inte så stor vikt på utan han ser det som verktyg för att överleva och man kan alltid få tag i nya verktyg. Ett föremål han sätter stort värde på är Falinas medaljong och Svärdet Zorstrak( ett svärd som alla martari dyrkande tilldelas när det når nivå 2, Martaris svärd, inom Martari religionen, Kragen har dock inte tagit emot särdet zorstrak ännu då han inte funnit ett svärd han tycker är värdigt att välsigna.

Precis som sina bröder har Kragen nu fått ett ättevapen, ett Kraggsvärd smitt av bergatrollet Gramshr, är det föremål som Kragen sätter störts värde på av alla sina föremål. Svärdet som går under namnet Brandrhjor, betyder ungefär svärd av svärd eller mer svärd än andra svärd, är ett väldigt stort och väldigt tungt tvåhandsvapen även för att vara ett kraggsvärd. Svärdet är smitt i det finaste stål som man kan uppbringa och det behöver aldrig slipas då eggen kommer hålla sig lika vass som den dag då Gramshr smed det.

Under sin vistelse i kraggbergen så fick han också en medaljong av sin äldste bror som sägs skydda mot onda andar. Det sista föremålet utav vikt som Kragen besitter är ett avbrutet kraggsvärd som sägs ha gått i arv genom släkten ända sedan man var siriontroende och svärdet skänktes av guden själv till familjen. Klingan förlorade dock sin makt efter det att familjen övergav sin gud för raunernas tro och den bröts i en strid mot de siriontroende, därefter så har svärdet gått i arv genom generationerna till den som var mest lämpad att ta hand om det brutna svärdet. Legenden säger dock att när alla Kragg- och Eyrenstammar enas till ett folk så ska svärdet bli helt igen och få tillbaka sina gudakrafter.

Särskilda förmågorRedigera

De särskilda förmågor som karaktären besitter:

Som tempelriddare inom martari så besitter Kragen tre cermonier han kan utföra, dessa cermonier helgar antingen en person, ett vapen eller en rustning i martaris namn eller så kan han skapa speciella föremål till troende inom martari.

Karaktärer i Eon

Eon
Karaktärer · Städer · Länder

Alkemi · Magi - Förläningar
Människa: Vanar · Kragg · Raun · Tokon · Cirefaldier
Alv: Learam · Sanari · Thism
Dvärgar: Ghor · Roghan · Drezin · Zolod
Tiraker: Marnakh
Övrigt: Föremål, Vapenegenskaper, Ekvatorn