FANDOM

PrimogenRedigera

Toreador (Ej vald), Nosferatu (Stephanie Oppenheimer), Gangrel (Tina Sparks)

ElysiumRedigera

Flyttas runt i staden och varje primogen är ansvarig att hålla elysium en gång i veckan. Det finns en permanent Elysium i ett av hotellen, under vilket det också finns fängelsehålor och ett mycket välutrustat bibliotek som är fullt med gamla fina böcker. Inget övernaturligt men vill man läsa en första editionens Jule Verne kan man hitta det här. Skadar man dem så kastar sig Ethan Fisher över dig.

Elysium omges av ett flertal vaktposter som är uppsatta av Regenten i staden. Dessa bevakas mer eller mindre konstant av ett antal ghouls som håller byggnaden under uppsikt och under kontroll. Det finns fem vaktposter och hotellet är aldrig utan uppsikt. Personalen på hotellet är i de flesta fall ghoulad, men de absolut lägsta vet inget mer än att de jobbar för en excektrisn hotellägare.

KindredRedigera

Det finns många kindred i Oakville eftersom staden länge varit en knutpunkt för independent affärer. Nu när den gått med Camarillan har det börjat dyka upp mer vampyrer och staden har fått ett överflöd. Det talas om att välja in två nya primogener för klan Brujah och klan Toreador. Det har dock inte hänt ännu.

Detta är en lista över de "movers and shakers" som finns i Oakville. Det finns flera andra vampyrer, men just dessa är alltid representerade i en eller en annan form på Elysium.

DaevaRedigera

Jared BellRedigera

En rockmusiker som blev embracad i slutet av 80-talet. Han är en ren malmström karaktär.

Composure 2, Manipulation 1, Presence 4, Intelligence 2, Resolve 2, Wits 3
Expression 4

Eric StoneheimRedigera

Jared sire. Håller sig undan ifrån de politiska kretsarna då han blivit utskämd på de senaste åren.

NosferatuRedigera

Stephanie OppenheimerRedigera

Datorkunnig Nosferatu vars utseende påminner mer om en formlös klump än en person. Hon sköter klanens angelägenheter och är skyldig Tina Sparks en major favor efter en händelse i deras förflutna. Tina brukar ta upp detta så fort hon får chansen.

Frank CollanRedigera

Bor i stadens köpcentrum. Han har sett till att en del av köpcentret konstant är under ombyggnad för att han ska kunna röra sig och bo bekvämt där. Han har blood boundat köpcentrets ägare. Han är väldigt fredlig av sig och undviker gärna våld om han kan, men han beskyddar köpcentret med drastiska metoder. Exakt vart hans haven är vet ingen.

David MackRedigera

Den Nosferatu som blev god vän med Sally. Han är känd för att vara en riktig skrämmande typ och för att han behärskar både Dominate, Nightmare samt Obfuscate.

GangrelRedigera

Tina SparksRedigera

Stadens kanske mest djurälskande vampyr. Hon har aldrig druckit från djur och ser människor som ohyra. När hon håller Elysium brukar det vara på stadens djurpark. Hon älskar framför allt hästar och hundar.

Lauren MillerRedigera

En nyinflyttad Gangrel som ganska nyligen sluppit ur sin Sires klor då denne mötte final death under ett anfall från Sabbaten. Hon hatar Sabbaten och propagerar öppet för att slå ner alla som hon misstänker tillhör sabbaten.

BrujaRedigera

Theodore LancasterRedigera

En 1800-tals vampyr med starka kontakter inom stadens polisväsende. Vill man ha något av polisen är det honom man söker upp. Han kontrollerar polischefen vilket han skryter öppet om. Han har också slagit klorna i de flesta poliskaptener samt brandmännen.

VentrueRedigera

Maria Isabella AndorriaRedigera

stadens drottning och en av de mäktigare blodsmagikern i regionen. Hon har stor erfarenhet av att strida mot andar och hon tog nyligen beslutet att gå med i Camarillan. Även om hon öppet ogillar vissa av Camarillans beslut har hon också öppet börjat stötta dem. Det är ganska allmänt känt att hon förhalat sitt beslut. Hon kommer väldigt bra överens med stadens Camarilla delegat. Styr de flesta av stadens högsta politiker och borgmästaren.

MalkavianRedigera

James CattlehornRedigera

är stadens Camarilla delegat och en mycket god diplomat. Dessvärre saknar han nästan alla andra talanger och har därför inte kunnat avancera nämnvärt under de senaste årtiondena av sitt liv. James har öppet uttryckt en dröm om att nån gång bli prins över en stad, men han vet att han inte riktigt har talangen för det. Kanske kommer han att leta upp en småstad och kalla sig "furste" istället för att försöka avancera genom Camarillans ranker.

Harvey MossRedigera

Psykotisk massmördare med låg humanity. Håller sig för det mesta nere i stadens ruffiga kvarter och är en mästare på Obfuscate och Dominate. Han tycks helt sakna Dementation och enligt ryktet är det han som styr stadens största tidningsbolag som alltid rapporterar om hans mord. Konstigt nog har han aldrig begått ett brott mot maskeraden.

ValérRedigera

Valér hävdar sig vara en klan men de tycks nog snarare vara en blodslinje. Även så bör man inte påpeka det för dem i deras maktcentrum.

Jenna GriffinRedigera

En Valér av ungt blod (gen 14) som nyligen kom till staden då den blivit Camarilla stad. Hon ser ut att vara runt 50 år, är precis under medellängd och ser tunn ut. Hennes hår är rödbrunt och hon är en tålmodig person med hopp om framtiden. Hon är avundsjuk på de som är bättre och hon ogillar kändisar. Hon har dock en hel del pengar och hennes Sire, Em Price, gjorde henne till sin för att få tillgång till dem. Hon är blodsbunden till 3e rangen av Em Price.

Em PriceRedigera

En inte alltför vacker kvinna som ser ut att vara runt 20 år gammal. Hon blev gjord till vampyr av en Leithuma som behövde henne för natten och sen discardade henne fort. Hon borde ha mött final death, men istället blomstrade hon som vampyr. Hon är en skicklig förhandlare och vill inget annat än att dricka blod. När hon mötte Jenna bestämde hon sig för att få tillgång till hennes pengar.

TremereRedigera

Ethan FisherRedigera

En tremere enbart till namnet. Resten av klanen har mer eller mindre förklarat honom Pariah. Han är dock sjukt duktig med böcker och har sitt haven i stadens permanenta Elysium. Resten av klanen undviker honom helst och han är förbjuden av klanen från att ha någon form av övernaturlighet i sina boksamlingar.

ÖvrigaRedigera

Tiffany Garica (Leithuma)Redigera

En lite äldre Leithuma som tröttnat på klanens kamp och flyttat till Oakville för att komma ifrån politiskt rävspel. Det är inte hennes fel att hon slets in i en komplott dag ett, men likväl är hon där. Hon sitter inspärrad i prinsens fängelsehålor under Elysium. Hon hävdar sin oskuld, men prinsen statuerar henne som exempel och vägrar släppa ut henne. Hon har öppet erbjudit en major boon för att bli utsläppt, men ingen har hittils gått för att hjälpa henne. Hennes fångenskap har drivit henne till vansinne också eftersom hon hade att göra med några mages i New York innan hon flydde därifrån. Hon är livrädd för EMma.]