FANDOM

{{{CharName}}}
Spelledare: [[{{{Spelare}}}]] Födelsår: [[{{{År}}}]]
Ras: [[{{{Ras}}}]] ([[{{{Subras}}}]])
Yrke: {{{Yrke}}}
Styrka: {{{Sty}}}

Tålighet: {{{Tål}}}

Rörlighet: {{{Rör}}}

Personlighet: {{{Per}}}

Psyke: {{{Psy}}}

Vilja: {{{Vil}}}

Bildning: {{{Bil}}}

Syn: {{{Syn}}}

Hörsel: {{{Hör}}}

Lojalitet: {{{Lojalitet}}}

Heder: {{{Heder}}}

Amor: {{{Amor}}}

Aggressivitet: {{{Agg}}}

Tro: {{{Tro}}}

Generositet: {{{Gen}}}

Rykte: {{{Rykte}}}

Tur: {{{Tur}}}

[[Category:{{{Subras}}}]] [[Category:{{{Ras}}}]][[Category:{{{Spelare}}}]] [[Category:{{{CharName}}}]] [[Category:{{{År}}}]] En drunokisk adelsdam vars familj dog i kriget emot Jargien.

BakgrundRedigera

Ivlis föddes i östra delen av Drunok, där hon växte upp på vidderna och inte alltför sällan ridandes med sin far eller med sin mor. Hon blev dock snabbt medveten om sitt värde, men giftes in bort av sin far då han värderade hennes närvaro för högt.

Precis som sin far så skolades hon upp i Daak tron. Hon är troende och älskar att läsa ur de böcker som handlar om Daak, nästan lika mycket som hon älskar att rida.

KrigetRedigera

Då kriget kom så blev det dock ändring. Hennes far dog i de första slaget emot Jargierna och hennes mor gick kort där efter bort i sorg. Ensam så kom hon att styra över deras ägor ända tills Jargierna var så nära att hon flydde till Asharien.

Inte långt därefter återkom hon till Drunok, fast istället för sina egna domäner huserade hon då i Dvärgastaden. Hon har sedan hon kom dit skaffat sig en hobby att läsa det som går att läsa, vilket har gjort att hon är ganska kunnig inom just språk.

ÄgorRedigera

Ivlis har en relativt stor äga vid Ashariens norra gräns som hon för tillfället nyttjar för kriget.

VännerRedigera

Ivlis Dagstjärna umgås flitigt med Indina Morgonsol och Katera Nadina, vilka är två adelsdamer som tagit hand om henne sedan hennes mor dog. Indina är den yngsta av dem och agerar som lillasyster, medan Katera agerar mor åt henne.

EgenskaperRedigera

Bil 12, Per 14, Psy 9 Amor 10

Skrift [Rukh-Nek] 8, Skrift [Jargisk Skrift] 14, Skrift [Ashariska] 12.