FANDOM

{{{djurNamn}}}
Roll: [[{{{roll}}}]], Farlighet: [[{{{farlighet}}}]]
Styrka: 60

Tålighet: 34

Rörlighet: 21

Personlighet: 6

Psyke: (6)

Vilja: 14

Bildning: {{{bil}}}

Sinnen: {{{sinnen}}}

Lojalitet: {{{Lojalitet}}}

Aggressivitet: {{{Agg}}}

Tur: {{{Tur}}}

Skadetålighet: 8, Chockvärde: {{{chock}}}, Förflyttning {{{för}}} m/runda
Attacker: Klor 14(H+Ob8T6+2, 13/13), Bett 11 (S+Ob10T6+2, 15/11), Svanssnärt 14 (K+Ob5T6, 12/12)*

Försvar: Undvika 15

Övriga färdigheter: Gömma sig (Träd) 14, Klättra (Träd) 16, Smyga (Träd) 13, stridsvana 12

Pansar:

Hugg 14, kross 8, stick 14

En Hakesh är en oerhört farlig och vildsint monster, skapad av Kamorferna under en svunnen eon. Efter ett misstag släppte de ut två stycken (?) som sedmera började döda flyktingar som var påväg emot Konderh Renk Roghan. Atargis skickades för att stoppa de som sluppit ut.

Hadur Tempelriddare, Kzech och Smellz Bzern lyckades döda besten och satte upp dess huvud på värdshuset. Det gick dock inte länge föränn ytterligare en dök upp och deras jakt på denna resulterade i att Kzech dog och hans ande lösgjorde sig ifrån hans kropp.

UtseendeRedigera

En Hakesh är en stor ormliknande varelse som var vanligare under en tidigare eon. Den är lite drygt 12 meter lång, har två framben med överdimensionerade klor längst fram. Den saknar bakben och kryper runt uppe bland träden med hjälp av sin långa bakkropp. Fjällen är som vanligast lätt gröna och dess avlånga framhuvud har två stora röda ögon precis framför öronen.

BeteendeRedigera

Hakeshen är mycket aggressiv och skyddar sitt revir med sitt liv. Den jagar även då den inte är hungrig för framtida bruk, eftersom den stuvar undan sitt byte uppe bland träden dit den senare går för att äta liket.

FörmågorRedigera

Sty 60, Rör 21, Tål 34, Per 6, Psy (9), Vil 14, Bil 0, Syn 22, Hör 0

Vinnit: 11

Chockvärde: 37/42

*Endast mot mål bakom den

  • Skräckinjagande: (Ob5T6+ emot vilja för att inte fly)
  • kamoflage: En Hakesh fjäll skiftar färg efter omgivningen på magisk väg, ungefär som en Kamorf. Den har därför alltid två nivåer enklare att gömma sig i skog och tät växtlighet.

Det är alltid en nivå svårare (+Ob2T6) att anfalla med avståndsvapen emot den. Att anfalla med närstridsvapen är (+Ob1T6)

  • Sårande skri: Som en handling kan en Hakesh ge ifrån sig ett skri som skär igenom luften och orsakar oerhörd smärta hos de som hör det. Alla inom 30 meter får en nivå svårare på alla hörselslag i Ob1T6 timmar och får Ob2T6 poäng smärta.

Hakeshen är immun emot sitt eget skri, men inte skriet hos en annan Hakesh.

  • Osynlig (?): En Hakesh verkar ha oerhört bra kamofleringsförmåga i skogar och dyl. Okänt om den har det i annan terräng.
  • Paralyserande Blick: Den som Hakeshen slåss emot måste göra ett Ob3T6 slag emot vilja varje stridsrunda för att inte bli paralyserad.
  • Regenerering: En Hakesh kan, genom att äta, minska sin blödningstakt med Ob1T6 per runda. Detta ger den dock 1 poäng smärta per poäng blödningstakt som minskas. Detta eftersom såren sluts våldsamt och bränner igen sig själva.

En Hakesh ande är bunden till kroppen och den dör därför inte om inte kroppen bränns. Det tar den Ob3T6 dagar att återhämta sig ifrån sina skador. När den vaknar till liv har den samma skada, men blödningstakten minskas till 0.