FANDOM

Född 22 Januari 2946

En mycket stark tempelriddare i Zorianorden

Hadur är en ung tempelriddare inom Zorianordern. Trots sin unga ålder har han redan hunnit bygga upp ett rykte som en skicklig krigare som äger stor styrka, men även som en generös och god ung man. Han kastar sig inte sällan in i strider, där oddsen klart står honom emot, för att försvara oskyldiga. Vissa säger att han är en av de modigaste männen de mött, men många andra anser att de ibland gränsar till dumdristighet.

BakgrundRedigera

UppväxtRedigera

Hadur föddes i talon i slutet av januari år 1956 enligt den Andersiska tidsräkningen. Hans far är präst inom den samoriskaläran, så hans religiösskolning började tidigt. Men hans bana inom Zorianordern berodde inte på hans far. Tvärt om så motsatte sig hans far det till en början. Orsaken till faderns motvilja, och även Hadurs vilja att gå med i Zorianordern kommer från att Hadurs farfar och båda farbröder alla var tempelriddare inom ordern. Faderns motvilja kommer ifrån att ordern, enligt honom, blev deras död. Alla tre dog när de tillsammans med en mindre styrka riddare vägrade retrera utan höll sin position och försvarade in by mot Jargiskatrupper intill sin död men lyckades rädda nästan alla de människor som bodde i byn. Detta hände när Hadur var mycket ung, för honom blev farbröderna och farfadern hjältar medans hans far sörjde dem och tyckte de kastat bort sina liv. Mot faderns vilja gick Hadur med i zorianordern vid 7 års ålder. han utmärkte sig tidigt på grud av den religiösa skolning han fått av sin fader. När han kom in i tonåren så började han sticka ut ur mängden, det första hans lärare reagerade på var hans goda hand med hästar. Han ver inte bara en skicklig ryttare utan berkade även kunna förstå vad hästarna ville, nästan som om han kunde tala med dem. Det var inte bara hästar han hade bra hand med, även människor trivdes i hans sällskap, har var karismatisk, emaptisk. han kunde övertala personer som egentligen inte ville hjälpa honom att göra det och få andra att berätta sina hemligheter utan att de knappt märkte det. Men det som alla reagerade mest på var han enorma styrka, redan vid 15(kolla upp med ålderstabel) års ålder var han lika stark som många av de fullvärdiga riddarna i ordern. Hans styrka ledde honom till att göra ett val som stack ut lite från mängden. Istället för att ta upp en stridsyxa eller kanske till och med en stor yxa som zorianriddare brukar göra så valde han ett vapen mer passande för hans styrka, den cirefalliska Långyxan. Han fortsatt träna hos ordern i Talon fram till 18 års ålder då han som en av de yngsta riddarna någonsin uppnått rangen mästare. han reste runt i Asharien och Soldarn, besökte flera av orderns andra starkare fästen och eskorterade fattiga människor som behövde resa genom farlig områden. Tillslut hamnade han i en dvärgutpost under uppbyggnad nära vita skogen, vid gränsen mot Drunok. Efter att ha hjälpt dvärgarna med diverse uppdrag fick han tillstånd att bygga ett tempel i utposten. Han har under tiden även blivit gog vän med Shamanen Kzech och dvärgen Mell som nyligen startat ett värdshus i utposten. När Jargien gick in i Drunok och flyktingarna började komma till utposten så tog Hadur och hans vänner in dom och lät dem bo på värdshuset. Bland flyktingarna och de legosoldater dvärgarna hyrt in så har han även hittat några ny rekryter till Zorianordern.

UtpostenRedigera

Tempelriddaren kom till utposten inte långt efter det att Mell och Relizer kommit dit. Där, med hjälp av pengar ifrån sin orden, växte det upp ett Zoriantempel som Hadur senare blev utnämnd till Borgherre över. Sedan dess har det antagits en hel del väpnare ifårn befolkningen där, medan de mer erfarna riddarna Matteus och Ruben har anlänt söder ifrån. De anlände med ett flertal väpnare och sereganter.

Daan HamalRedigera

Sedan Jargiens korståg emot Soldarn har Hadur hjälpt till att försvara soldarns huvudstad flera gånger.

StatestikRedigera

Yrke: Tempelriddare

Ras: Vanar

Egenskaper: Styrka 21, Tålighet 15, Rörlighet 16, Personlighet 16, Psyke 12, Vilja 14, Bildning 10, Syn 10, Hör 9

Lojalitet 15, Heder 16, Amor 6, Aggression 13, Tro 17, Generositet 10, Rykte 8, Tur 11

FöremålRedigera

Stor Långyxa och en mycket vacker häst

Särskilda förmågorRedigera

Gudagåva (Styrka)

Eon
Karaktärer · Städer · Länder

Alkemi · Magi - Förläningar
Människa: Vanar · Kragg · Raun · Tokon · Cirefaldier
Alv: Learam · Sanari · Thism
Dvärgar: Ghor · Roghan · Drezin · Zolod
Tiraker: Marnakh
Övrigt: Föremål, Vapenegenskaper, Ekvatorn