FANDOM

En mycket gammal gud som härrör ifrån det mörker som fick alverna att fly Mundana Cyvon dyrkades av de alver som fanns på mundana då, men blev övergiven och glömd då alverna flydde ifrån mundana.

DyrkanRedigera

Cyrvan dyrkas genom bön och små offer. Vanligtvis så bränner de troende en liten skål med rökelse på morgonen och under denna lilla rit så ber de om framgång och välmående under dagen.

Böner kan göras till Cyvon, men det är offret i sig som visar hur mycket den troende önskar att något skall ske. Ett större offer innebär att Cyvon får mer kraft att genomföra det den bedjande önskar.

HistoriaRedigera

Den stora draken är en mycket gammal gud som en gång i tiden dyrkades av alverna. Enligt Cyvon så slukade dock ett mörker världen och alverna övergav sin tro och flydde undan mörkret för att låta Cyvon kämpa emot det ensam.

Den gudomliga draken kämpade emot mörkret och besegrade det så att världen kunde överleva, men då alverna kom tillbaka så hade de helt glömt honom och utan deras minne så föll Cyvon ner i en mörk håla ifrån vilken han inte kunde ta sig loss.

Darath är den första alven som Cyvon blivit dyrkad av på flera tusen år, vilket Darath stolt ser som att han i sanningen är utvald. Även Tenev har insett Drakens sanning och börjat dyrka denne.

Cyvon har valt ut Daralitin’e’Noumition som sin återbringare och hoppas återigen komma till alvernas hjärtan genom honom.

FörpliktelserRedigera

  • Döda endast då det är nödvändigt och då det kan rädda fler liv än det släcker
  • Döda aldrig en Cyvontroende
  • Missbruka inte magi där du kan använda din egen kropp istället
  • Skapa Högre odöda

TabunRedigera

  • Ljuga inför en församling av Cyvon troende
  • Döda en Cyvonpräst
  • Skapa lägre odöda