FANDOM

Gilring Viteld hus Bergstame Klan Roghan
Spelare: [[{{{Spelare}}}]] Födelsår: [[category:{{{År}}}]]
Ras: Dvärg (Roghan)
Yrke: Magiker
Styrka:

Tålighet:

Rörlighet:

Personlighet:

Psyke:

Vilja:

Bildning:

Syn:

Hörsel:

17

16

10

14

17

17

17

?

?

Lojalitet:

Heder:

Amor:

Aggressivitet:

Tro:

Generositet:

Rykte:

Tur:

Förbannelse:

12

14

13

15

14

11

7

11

{{{Förbannelse}}}

[[Category:{{{Spelare}}}]][[Category:{{{År}}}]]

BeskrivningRedigera

Då han inte bär rustning så klär han sig antingen som en typsik Roghandvärg, i rejäla arbetskläder och ett läderförkläde eller i kåpor, likt magiker från Drezin samt de Ashariska gillesmedlemmarna. Han bär sitt svarta skägg långt för att vara Roghandvärg, och dessutom eldmagiker, men dett är flätat i relativt tunna flätor med vackra utsmyckningar i form av ringar och smycken att fästa i flätorna samt inflätade guldtrådar vilket ger hans skägg ett vackert glimmande. Detta är numera känt hos roghan som Gilrings flätor och har blivit något av ett mode.

BakgrundRedigera

Gilrings magiska förmåga upptäcktes relativt tidigt, men då han var både vild och något svår att kontrollera så gick hans tidiga utbildning något utför. Efter att ha misslyckats med sitt mästartest så sökte han sig utanför fästet, till ett ashariskt magikergille. Han spenderade nästan tio år där och bemästrade de mer teoretiska aspekterna av magi. När han återvände till Kraalen Renk Roghan fick han utan problem sin mästartitel även om två grupperingar bildades kring honom. De konservativa magikerna ville inte låta honom fortsätta som magiker och framförallt inte göra honom till mästare, medans en annan grupp ansåg att han visade sin dvärgiska heder ypperligt genom att hålla fast vid de därgiska magiprinciperna trots att han studerade utanför fästet.

Några år efter att ha blivit mästare så fick Gilring ett erbjudande från det närliggande Ghorfästet att delta i en upprensning bland de mer aggresiva tirekstammarna. Han lärde där känna en annan krigarmagiker, med vilken han begav sig till Konderh Renk Roghan för att samla pengar och därefter bygga ett alkemilaboratorium.

FöremålRedigera

En extra tålig dvärgisk yxa.

Ett mycket litet laboratorium i en kista, vilket han drar på en vagn.

Särskilda förmågorRedigera

Eon
Karaktärer · Städer · Länder

Alkemi · Magi - Förläningar
Människa: Vanar · Kragg · Raun · Tokon · Cirefaldier
Alv: Learam · Sanari · Thism
Dvärgar: Ghor · Roghan · Drezin · Zolod
Tiraker: Marnakh
Övrigt: Föremål, Vapenegenskaper, Ekvatorn