FANDOM

Gabriel
Klan: Leithuma (Independent)
Generation: 9
Sire: Michael (Leithuma) (Independent)
Bloodline: Liethuma
Nature: [[{{{Nature}}}]] Demeanor: [[{{{Demeanor}}}]]
Strength:

Dexterity:

Stamina:

Charisma:

Manipulation:

Appearance:

Perception:

Intelligence:

Wits:

3

4

2

1

3

4

1

3

3

{{{Dis}}}
{{{Backgrounds}}}
{{{Virtues}}}
{{{Path}}} {{{Rating}}}
Willpower: {{{Willpower}}}
Experience: {{{Exp}}}
Childer: |{{{childer}}}

Gabriel är en gammal vampyr som spelas i Vampire the Masquerade. Han är en Elder av klanen Leithuma och även delvis sire för vampyren Wiki.

BakgrundRedigera

Elleis Monfransh var en väl arbetande man under sin tid under 1100- Talet. Han var upptäcks resande och även adelsman, Med en otroligt filosofisk syn på livet så sökte han mycket efter mycket i sina resor men fan inget av historiskt värde. Under en av sina resor så fick han en sjukdom som på den tiden var okänd, Han tappade mycket av sin rörelse förmåga och orkade inte alls lika mycket som förut. Minsta lilla ansträngning fick honom att tappa andan och nästan kollapsa. Elleis bestämde sig då för att hålla sig till sitt kontors arbete. Han skrev vackra dikter och lade ut många rutter för handelsskepp som han fortfarande styrde över.

Han var närmare 30 år när han mötte honom. Michael. Han hade kommit in med en begäran av en last på något ton. Han vägrade att säga vad det var i lasten och han talade underligt, som om han visste vem Elleis var redan innan de talats vid. Michael spann sina ord med en otrolig precision och det tog inte lång tid innan de fattade tycke för varandra och bestämde sig för att fortsätta göra affärer. Michael insisterade på att bjuda Elleis på middag och när de satte sig ned och tallade om allt utom arbete så förklarade Elleis om sina tankar. Han öppnade upp sig för den främmande Michael som lyssnade och såg på honom med sina underligt hypnotiska ögon.

De sågs inte på ett tag efter det och Elleis visste att han älskade kvinnor och inget annat men kunde inte förstå varför han var dragen till denne Michael och när de sågs igen en vecka efter det så talade de länge och långsamt. Men Elleis sjukdom hade blivit värre och nästa gång de skulle träffas kom inte ur sin säng utan förblev liggande. Michael dök upp i hans sovrum, talade till honom om något han inte förstod, något om odödlighet och ständig syn på stjärnorna i skyn. Sedan kom Michael närmare och allt vart svart. "Vi kommer nu att vara två, två av de som är mörkrets englar och skall föra respekt till våra namn... Jag är Michael... Du är nu Gabriel"

Efter det så vandrade Gabriel med Michel i många år tills hans sire praktiskt taget försvan och lämnade honom. Gabriel anser fortfarande att hans sire har lämnat honom ensam åt evigheten som i sinom tid kommer att göra honom galen. Men han har lärt sig att hantera det och lever nu med den vetskapen. Han kommer alltid att vara ensam och det accepterar han.

UtseendeRedigera

Gabriel är mörkblond med hår som räcker honom ned till axlarna. Han har det oftast liggande bakåt över huvudet och bort från ansiktet. Ögonen är ljusblå, som vatten som reflekterar ljus. Gabriels längd är ungefär 184 cm och det passar in på hans kraftiga men ändå smala kropp. Han är inte överdrivet snygg eller vacker men hans utstrålning är som en fyr och han är vacker att se på. Klädstilen varierar men han går alltid fint klädd eller med kläder som passar hans former. Hans färger är svart och andra väldigt mörka färger.

PersonlighetRedigera

Gabriel är svår att förklara. Hans ständiga förmåga att göra det oväntade och att ständigt lita på sina impulser gör honom att tyda. Han förlitar sig nästan enbart på sina känslor och vägrar att dela med sig av sånt han håller kärt. Han är inte girig i saker som är nyttiga utan mer saker som faller honom specifikt i smaken.

Han älskar allt som är vackert, ett ord, en kropp, en människa, en känsla eller rent av en annan varelse. Men han är kräsen och allt skall stämma in. Gabriel är en gentleman i mångas ögon men har ändå en form av oförskämdhet. Han talar på ett mycket speciellt sett som får många att falla för hans intresserande sätt. Men han talar inte alltid sanning utan ljuger bara för sakens skull.

Klanen LeithumaRedigera

Klanen Leithuma siktades första gången runt Medelhavet för lite mer än tusen år sedan av Michael, och är troligen en gren av Ventrue eller Toreador. Klanen har inte valt att välja varken Sabbat eller Camarilla utan har stannat som independen även om de sedan en längre tid respekterat Camarillan. Deras huvudbas är för närvarande Egypten, där de har de flesta av sina elders, men det är ändå så få att de knappt märks.

Edit: Vi har ej bestämt exakt hur gammal klanen är, men som troligast så är den nog under 2000 år gammal. Detta eftersom innan det så börjar vi nrma oss den tid då Methuselas rörde sig fritt på jorden och innan de gick ner i torpor. Alltså bör klanen vara yngre, eller så får vi konstatera att det finns andra methuselahs inom eran klan, precis som i de andra? Då är inte Gabriel ensam.