FANDOM

Furste Almund av Silverskölden
Spelledare: Anders Födelsår: [[{{{År}}}]]
Ras: Människa (Vanar)
Yrke: {{{Yrke}}}
Styrka: {{{Sty}}}

Tålighet: {{{Tål}}}

Rörlighet: {{{Rör}}}

Personlighet: {{{Per}}}

Psyke: {{{Psy}}}

Vilja: {{{Vil}}}

Bildning: {{{Bil}}}

Syn: {{{Syn}}}

Hörsel: {{{Hör}}}

Lojalitet: {{{Lojalitet}}}

Heder: {{{Heder}}}

Amor: {{{Amor}}}

Aggressivitet: {{{Agg}}}

Tro: {{{Tro}}}

Generositet: {{{Gen}}}

Rykte: {{{Rykte}}}

Tur: {{{Tur}}}

[[Category:{{{År}}}]]

En av Drunoks konungs närmsta män, Almund av Silverskölden, är också en av Drunoks bästa fäktare.

BakgrundRedigera

Född år: 2936

Almund är son till Duron, en furste som har byggt både borgar och städer över hela Drunok. Almund är uppfostrad till krigare, men saknar hans fars taktiska sida utan väljer snarare att gå direkt in emot fienden och slåss med ädelmod och styrka istället för taktisk genialitet.

FamiljRedigera

Gift med Katenna av Arlon (född år 2942).

Hans äkta barn är Sigberus (2962), Torel (2964), Nadina (2971)

Hans oäkta barn som han har erkänt som sina är dottern Davanna (2958) och sonen Egel (2959)

Hans bror är Hertig Pavane av Silverskölden

KampanjenRedigera

Furste Almund har än så länge inte spelat en större roll i kampanjen, men kan komma att göra det om han återvänder till staden och Drunok verkligen är krossat. Trots allt så vill han absolut inte se sitt fädernesland i händerna på de kätterska Jargierna.

Ingen som har mött honom har hittils tyckt om honom det minsta.

DvärgstadenRedigera

Almund sågs för första gången till runt 2968, då han kom till staden för att rekrytera en bondehär inför en kommande viktig strid emot Jargien. Trots hans ivriga och brinnade tal så var det ingen som riktigt svarade på det eftersom Zorianriddarna förkunnade att planen var dumdristig. Almund fick med sig ett fåtal personer till striden, men förlorade den trots en (förvånande nog) stor insats. Enligt vad som sägs så räddade han till och med en bondkvinnas liv som klätt ut sig till man för att få delta i slaget.

Återkomsten till stadenRedigera

Efter slaget så reste Almund runt i norra Drunok under hela vintern och återkom inte föränn på våren då han återigen gjorde ett försök att rekrytera folk. Detta gjorde han tillsammans med Furste Vite av Rödmur som följde med Almund till staden.

Efter Hadur, Tempelriddaren hade mottalat Almunds ord under hans eldtal har inte mycket till övers för Zorianriddarna. Han anser att de står ivägen för ett folkligt uppror emot Jargierna i Drunok. Han lämnade staden ungefär två veckor efter att han anlänt, för att bege sig norrut igen för att försöka få ihop en ny arme för att slå tillbaka jargierna med. Det är än så länge okänt hur hans motstånd emot den Jargiska ockupationsarmen går.

Eon
Karaktärer · Städer · Länder

Alkemi · Magi - Förläningar
Människa: Vanar · Kragg · Raun · Tokon · Cirefaldier
Alv: Learam · Sanari · Thism
Dvärgar: Ghor · Roghan · Drezin · Zolod
Tiraker: Marnakh
Övrigt: Föremål, Vapenegenskaper, Ekvatorn