FANDOM

Erik Ivarsson
God: Heimdal (The Aesir)

Player: Silver

Rank: Hero

Legend: 3

Willpower: {{{Will}}}
Strength:

Dexterity:

Stamina:

Charisma:

Manipulation:

Appearance:

Perception:

Intelligence:

Wits:

3 [{{{strEpic}}}]

3 (1) [{{{dexEpic}}}]

5 (2) [{{{staEpic}}}]

3 [{{{chaEpic}}}]

2 [{{{manEpic}}}]

2 [{{{appEpic}}}]

5 (1) [{{{perEpic}}}]

4 (1) [{{{intEpic}}}]

3 (1) [{{{witEpic}}}]

Purviews: Death, Guardian, Health, Heku, Justice

UtseendeRedigera

Erik är en ganska vacker man, med ett ståtligt gammaldags utseende. Han är mycket lång, och har ett atletiskt utseende, med ett långt blont hårsvall, och välansat blont skägg. Han har ofta en betänksam blick, som om han planerar sitt nästa drag, och ett något illvilligt leende, som en spelare precis innan han avslöjar sitt trumfkort. Han är noga med att observera sin omgivning och leta efter faror, men han get inte det paranoida intryck vissa skulle ge. Med sin stolta hållning och raka rygg påminner han snarare om en kommendant som inspekterar sina trupper, eller en taktiker som skådar ut över slagfältet.

Erik klär sig oftast i dyra, snygga kläder, ofta en kostym eller skjorta, med ett litet halsband föreställande ett horn. Han ser mycket proper ut, med välkammat hår, uppsatt i en perfekt hästsvans. Han skulle kunna vara vilken ung advokat eller affärsman som helst, på väg upp i världen. Den ordningskänsla Erik uppvisar i sitt arbete återspeglar sig väldigt väl i utseendet, och allting har sin rätta plats och tid. På ”jobbet” har Erik flertalet olika uppsättningar kläder beroende på vad situationen kräver, både förklädnader såväl som dräkter som verkar tagna ur spionfilmer, svart och diskret, med mycket fickor och hållare för vad som kan behövas.

Erik syns också nästan alltid med en portfölj eller en metallväska i handen, innehållandes de verktyg han behöver för att utföra sitt yrke rätt, vare sig det betyder skottsäkra västar och nedmonterade gevär, kikare och änterhakar eller dyrkar och falska pass.

BakgrundRedigera

Så långt tillbaka Erik känner sig bekväm att minnas har han jobbat som en hitman. En jävligt duktig sådan, som jobbade åt den lilla organiserade brottslighet som fanns i Norge, men som även gjorde en hel del jobb privat. Han var mycket stolt över det jobb han gjorde, det var rent, han kom alltid undan, och nästan vartenda jobb han tagit har slutförts till fullo. Den etiska delen i jobbet spelade ingen roll. Lagsystemet hade sina brister, och folk som inte borde komma undan gjorde det. De flesta han jobbade åt hade bra anledningar, i alla fall i sina egna ögon, och det räckte. Visst fanns det de som hade helt själviska motiv, och som verkligen inte förtjänade någon rättvisa, men för Erik var det ett jobb som vilket annat. Det handlade inte om att korrigera någon, om att söka ut ondska, eller att bara döda de som gjort fel. Det betalade räkningarna, han var jävligt bra på vad han gjorde, och alla dör ändå någon gång.

Trots sin framgång inom yrket har Erik på sista tid försökt utbilda sig mer. Han kommer inte att kunna fortsätta med det här hur länge som helst, han är som bäst nu, och om bara några år kommer han att börja tappa eggen, mer och mer. Han har inget specifikt yrke i åtanke, utan läser bara om det han finner intressant för tillfället, och rent spontant skrev han in sig i en kurs i nordisk mytologi.

Allting Erik trott om världen försvann väldigt fort när han fick ett besök av Heimdall dock. Det var en mycket traumatisk upplevelse för Erik. Han kände att han inte längre kunde helt ignorera moralen och etiken bakom yrket han valt, han visste inte vad han skulle komma att spela för roll i det som skulle komma, eller varför Heimdall ”valt” honom. Kontrasten mellan hans tidiga liv, och den världsbild Heimdall presenterade var skrämmande, och främmande. De mytologiska studier han påbörjat började kännas som både en välsignelse, och som om beslutet att ta kursen kom tillbaks för att straffa honom.

Sedan besöket från Heimdall har Erik gått på autopilot. Det hände bara några dagar innan han kom i kontakt med Aaron och Damian, och han är fortfarande i chock, situationerna han hamnat i har inte hjälpt mycket, och han är fortfarande i ett halvt förnekelsestadium. Han vet inte om han kan lita på vad han ser, om han blivit galen, eller bara drömmer.

Reliker och ägodelarRedigera

De flesta ägodelar ser Erik som enbart verktyg för att få jobbet gjort. Han har flera uppsättningar av det mesta, som en försäkring och är beredd att offra det mesta utan en sekunds tvekan om det skulle krävas. Det finns dock några föremål som betyder mer för honom, och några andra som kan ses som ikoniska.

Den ägodel som betyder mest för Erik är hans transportmedel, en helt svart Yamaha R1 som han till och med döpt. Det är inget egentligen specifikt som får honom så fäst vid den, den har räddat livet på honom flertalet gånger, och låtit honom komma undan fängelse eller otrevliga samtal ännu fler, men det betyder inte så mycket för honom. Det som betyder något är vad den representerar, att den står för friheten att röra sig som man vill, hur den är både rebellisk, men ändå ser respektabel ut.

Erik har också en diskret, mörkbrun portfölj i läder som han fick av Heimdall. Den har en förmåga att alltid innehålla precis de dokument som behövs för att kunna fortsätta mot det mål Erik satt sig för tillfället, och hjälper även till att backa upp honom om han skulle behöva visa behörig för något, vapenlicenser, ägarbevis och liknande skapas så fort de behövs. Det betyder inte att resultatet är så glamoröst som man kanske kunde hoppas på. En elektriker, eller städare har ofta minst lika mycket att göra i ett byggnad som en läkare, advokat eller polis till exempel. Oftast håller den sig ifrån att spela sådana spratt på honom, men han litar inte helt på väskan ännu.

Det som sticker ut mest hos Erik är dock halsbandet han köpte i anknytning till studierna i mytologi, som smickrades av och välsignade. Ett litet horn i silver, som hänger i en läderrem runt halsen, det är kanske 10 centimeter långt och låter Erik komma i kontakt med de förmågor relationen till Heimdall lämnat efter sig.

PistolRedigera

Fil:Erik's pistolbrace.jpeg Fil:Erik's weaponbag.jpg