FANDOM

Elisa Donovan
Klan: Malkavian (Camarilla)
Generation: 13
Sire: [[{{{Sire}}}]] ([[{{{SireSekt}}}]])
Bloodline: {{{Bloodline}}}
Nature: [[{{{Nature}}}]] Demeanor: [[{{{Demeanor}}}]]
Strength:

Dexterity:

Stamina:

Charisma:

Manipulation:

Appearance:

Perception:

Intelligence:

Wits:

2

4

3

2

2

3

3

3

2

{{{Dis}}}
{{{Backgrounds}}}
{{{Virtues}}}
{{{Path}}} {{{Rating}}}
Willpower: {{{Willpower}}}
Experience: {{{Exp}}}
Childer: |{{{childer}}}
[[category:{{{Bloodline}}}]]

Elisa är en malkavian från USA som är relativt ung. Hon spelas av Sofia.

BakgrundRedigera

Elisa Donovan var ett växande namn i USA under början av 90-talet. Hon var en duktig och framgångsrik popstjärna, på väg uppåt i karriären. Hon hade precis börjat skaffa sig ett namn och hade konserter runt om i USA. Elisa var väldigt social och var ofta på fester och träffade människor.

Efter en konsert utanför en storstad så mötte hon Joanna Parkins, en vampyr som hade fallit för hennes utstrålning och goda sångröst. Joanna övertygade Elisa att följa med henne till ett hus där vampyren embraceade henne för att hon ville bevara Elisa som hon var. Detta blev dock slutet på hennes karriär eftersom hon försvann från jordelivet.

Förutom att Elisa var popartist så gillade hon svärdsfäktning och underhöll och tränade gärna med svärd. Hon gick flera kurser och hade regelbunden träning med flera tränare. Svärden blev hon av med när hon blev vampyr och var tvungen att lämna sina rutiner, men kunskapen sitter kvar ännu.

Elisa och Joanna har en bra relation till varandra och träffas gärna för att småprata. Eftersom de båda är malkavians och mytomaner så kan deras konversationer vara väldigt annorlunda, även om de är väldigt kärvänliga till varandra. Att sitta i deras sällskap och höra dem prata kan roa både människor och vampyrer i flera timmar.

UtseendeRedigera

Elisa är blond med blåa ögon. Hon klär sig lite i "skolflicke"-kläder och har sitt långa hår uppsatt i två tofsar på sidorna av huvudet. Hon är 166 cm lång och väger runt 60 kg.

Elisa är normalbyggd med mjuka kurvor och långa ben som hon framträder genom att bära korta kjolar och finskor.

PersonlighetRedigera

Elisa är en social vampyr som gillar att umgås och prata. Tyvärr så lider hon av mytomani precis som sin sire så det är mycket hon säger som egentligen inte är sant. Dock så har Elisa en tendens att blanda lögner med sanningar så det brukar sluta med att ingen riktigt vet vad som är sant eller inte.

Hon är mjuk i sättet och väldigt trevlig, men kan bli lite frånvarande när hennes vanföreställningar slår igång och hon börjar höra röster. Det kan också göra att hon är lite lätt paranoid.