FANDOM

{{{CharName}}}
Spelledare: [[{{{Spelare}}}]] Födelsår: [[{{{År}}}]]
Ras: [[{{{Ras}}}]] ([[{{{Subras}}}]])
Yrke: {{{Yrke}}}
Styrka: {{{Sty}}}

Tålighet: {{{Tål}}}

Rörlighet: {{{Rör}}}

Personlighet: {{{Per}}}

Psyke: {{{Psy}}}

Vilja: {{{Vil}}}

Bildning: {{{Bil}}}

Syn: {{{Syn}}}

Hörsel: {{{Hör}}}

Lojalitet: {{{Lojalitet}}}

Heder: {{{Heder}}}

Amor: {{{Amor}}}

Aggressivitet: {{{Agg}}}

Tro: {{{Tro}}}

Generositet: {{{Gen}}}

Rykte: {{{Rykte}}}

Tur: {{{Tur}}}

[[Category:{{{Subras}}}]] [[Category:{{{Ras}}}]][[Category:{{{Spelare}}}]] [[Category:{{{CharName}}}]] [[Category:{{{År}}}]] En mycket beryktad Kragg gladiator i Daval. Han är en fri gladiator som endast tar sig ann de krigare som är mänskliga och skickliga. Han anser att vilda varelser och annat icke-mänskligt är under hans värdighet.

BakgrundRedigera

Dreagan började sitt liv som föräldralös då hans stam tidigt utsattes ifrån ett plundringståg av ett flertal Raunatroende Kraggbarbarer som anföll ifrån öster. Hans fader föll framför hans ögon och gömde sin son under sin egen kropp för att hindra att plundrarna fann den pojken. Dreagan som fötts med fotografiskt minne kommer fortfarande ihåg hans faders stolta ansiktutryck då denne gick vidare.

Efter några timmar blev Dreagan funnen av sin mormor, som var på väg till faderns hus för att ge honom en profetia hon fått som förutspådde anfallet. Hon hade dock blivit försenad av en snöstorm och kunde således bara rädda sin unge sonson.

UppväxtRedigera

Dreagan lärdes således snabbt upp av Eyrentigrinnorna.

Redan tidigt fann de att han var en ren naturbegåvning med kastspjut och med något så pass ovanligt som att använda bara ett enda enhandsvapen i sin högra hand. Så snart han var för gammal för att bo hos dem så skickades han till en annan kraggstam där han sedan kunde lära sig slåss på riktigt.

Återtagandet av sitt arvRedigera

Då Dreagan var 18 år så började han söka efter sin faders dräpare. Han fann mannen I drunoks huvudstad Arlon och i en brutal strid så dödade han mannen och återtog sin faders förlorade Kraggsvärd.

Drunoks soldater grep honom dock och slängde honom i fängelse, vilket han föraktade. Sedan dess har han alltid ansett att Drunoker är ett ohederligt och oförstående folk.

Han lyckades dock fly kort efter att garnisonen föll för en smygattack av Jargiska sabotörer och han tog sig in i Jargien genom gömda bergspass.

JargienRedigera

Väl i Jargien så började han uppträda som gladiator och började dyrka Daak för att göra prästerna nöjda. Snart nådde han Daval och där började han kämpa för att vinna ära, berömmelse och pengar.

EgenskaperRedigera

Rykte: 16 (Gladiatorn från norr, slaktaren, Trollherren)

Lättlärd i: Stav, Kastspjut

Enhandsstrid: Dreagan besitter en sällsynt förmåga som gör honom dödlig i strid med endast ett enhandat vapen. Han får en nivå enklare på att undvika sin motståndare (-Ob1T6) och kan dessutom göra ett extra anfall varje runda utan svårighetsökning. Han själv anser att detta är en förmåga ifrån guden Siron, men andra viskar om att han är en ny sorts kraggbarbar som kommer att sprida sig över världen.